SALURAN ADUAN BERKAITAN INSENTIF eBELIA
Mohon segala kerjasama saudara-saudari menyalurkan aduan berkaitan insentif eBELIA (tuntutan eBelia tidak berjaya) kepada pihak penyedia penyedia perkhidmatan e-tunai yang terlibat iaitu BigPay, Boost, ShopeePay dan Touch ‘n Go eWallet melalui saluran komunikasi berikut:
a) Boost Customer Experience Contact:
Telephone: +603-2260 9494
E-mail: support@myboost.com.my
Website: https://support.myboost.com.my/hc/en-us/requests/new
b) BigPay: support.my@bigpayme.com or in-app chat;
c) ShopeePay: help@support.shopee.com.my; and
d) Touch ‘n Go eWallet: https://tngd.my/careline-webform
Langkah seterusnya adalah pelajar perlu membuat aduan kepada pihak UNISEL melalui e-mel berikut: ugsu@unisel.edu.my dengan menyertakan maklumat berikut:
- Nama Penuh Pelajar:
- No. Kad Pengenalan:
- No. Kad Matriks:
- No. Telefon:
- Maklumat/Tarikh Aduan Kepada Penyedia e-tunai*:
*Sila sertakan tangkap layar (screenshot) berkaitan
Pihak UNISEL seterusnya akan membuat verifikasi data sebelum dimajukan kepada pihak Kementerian Kewangan Malaysia untuk tindakan seterusnya [Sila rujuk juga carta alir yang disediakan pihak Kementerian Kewangan Malaysia sebagaimana di Attachment 1 (eBelia Data Correction Process) yang disertakan].
Manakala FAQ berkaitan eBelia yang disediakan pihak Kementerian Kewangan Malaysia adalah di pautan berikut: https://belanjawan2021.treasury.gov.my/manfaat/images/PDFs/eBelia_Generic_Full_FAQs_vf.pdf
Pautan penyedia eWallet:
- https://www.myboost.com.my/promotion/ebelia/
- https://support.tngdigital.com.my/hc/en-my/articles/900007680503-What-is-the-eBelia-initiative-
- https://www.bigpayme.com/faq-ebelia
- https://shopee.com.my/m/ebelia-claim
Terima kasih atas segala kerjasama dan keprihatinan saudara-saudari.