[eBELIA] SALURAN ADUAN BERKAITAN INSENTIF eBELIA

SALURAN ADUAN BERKAITAN INSENTIF eBELIA

Mohon segala kerjasama saudara-saudari menyalurkan aduan berkaitan insentif eBELIA (tuntutan eBelia tidak berjaya) kepada pihak penyedia penyedia perkhidmatan e-tunai yang terlibat iaitu BigPay, Boost, ShopeePay dan Touch ‘n Go eWallet melalui saluran komunikasi berikut:

a) Boost Customer Experience Contact:

Telephone: +603-2260 9494
E-mail: support@myboost.com.my
Website: https://support.myboost.com.my/hc/en-us/requests/new
b) BigPay: support.my@bigpayme.com or in-app chat;
c) ShopeePay: help@support.shopee.com.my; and
d) Touch ‘n Go eWallet: https://tngd.my/careline-webform

Langkah seterusnya adalah pelajar perlu membuat aduan kepada pihak UNISEL melalui e-mel berikut: ugsu@unisel.edu.my dengan menyertakan maklumat berikut:

  1. Nama Penuh Pelajar:
  2. No. Kad Pengenalan:
  3. No. Kad Matriks:
  4. No. Telefon:
  5. Maklumat/Tarikh Aduan Kepada Penyedia e-tunai*:
    *Sila sertakan tangkap layar (screenshot) berkaitan

Pihak UNISEL seterusnya akan membuat verifikasi data sebelum dimajukan kepada pihak Kementerian Kewangan Malaysia untuk tindakan seterusnya [Sila rujuk juga carta alir yang disediakan pihak Kementerian Kewangan Malaysia sebagaimana di Attachment 1 (eBelia Data Correction Process) yang disertakan].

Manakala FAQ berkaitan eBelia yang disediakan pihak Kementerian Kewangan Malaysia adalah di pautan berikut: https://belanjawan2021.treasury.gov.my/manfaat/images/PDFs/eBelia_Generic_Full_FAQs_vf.pdf
Pautan penyedia eWallet:

  1. https://www.myboost.com.my/promotion/ebelia/
  2. https://support.tngdigital.com.my/hc/en-my/articles/900007680503-What-is-the-eBelia-initiative-
  3. https://www.bigpayme.com/faq-ebelia
  4. https://shopee.com.my/m/ebelia-claim

Terima kasih atas segala kerjasama dan keprihatinan saudara-saudari.